保振日銀接続パッケージ

Financial Securities Solution

ホールセール業務のSTP処理を実現&
ポストトレード業務を効率化!

  • 製品・サービスの強み

    保振接続パッケージは、約定から決済までのホールセール証券会社のバックオフィス業務の効率化をサポートするシステムです。
    対JASDEC(証券保管振替機構)、日銀との接続におけるSTP(Straight Through Processing)環境の実現、将来的に展望される決済期間の短縮(T+1)を見据えたポストトレード業務に必要な機能をご提供します。
    ☑修正電文自動作成などオペレーション支援機能により、オペレーションコスト削減にも貢献
    ☑電文規格ISO20022準拠、非居住者取引機能、GUI英語表記などクロスボーダー業務に対応
    ☑決済照合の不一致や連動エラーなどを検知・表示し、エラーハンドリング時のリスク軽減
    ☑リーズナブルな価格設定で、システムコストを大幅削減

    ご利用対象となるお客様、対象商品

    ご利用対象となるお客様
    対象商品を扱う証券会社・銀行、特に
    ・ホールセール業務を新規に開始するお客様
    ・現在お使いのシステムの入替・コスト削減をご検討中のお客様

    対象商品
    ・主要な上場商品(株式等)、株券貸借、投資信託など
    ・国債

    導入効果

    要対応データへの対応を吸収し、電文のSTP処理を実現→オペレーションの負荷軽減

    図:本システム導入の効果

    特徴

    ①バックオフィスにおける約定・決済業務を支援

    ・約定、決済状況を一括で管理可能にする各種機能
    ・JASDECの主要な電文(100種類超)に対応

    ②グローバルな業務に向けた仕様

    ・ISO20022準拠の、JASDECの決済制度に対応した形式で電文を送受信
    ・ログイン時に日本語表記/英語表記を選択可能

    ③オペレーションリスクの軽減と利便性向上

    ・保振端末で業務を実施する場合と比較し、リスク・業務負担を軽減可能

    図:本システム導入前後の比較

    ④オペレーションコスト・システムコスト双方の削減に大きく貢献

    ・事務処理の自動化とSTP化により、データ入力・確認などにかかるオペレーションコストを削減
    ・システムコストの削減に貢献するリーズナブルな価格での販売(他社製品比、当社調べ)
    ・お客様ごとに必要な機能を選択してご利用可能

    機能

    ①アラート機能でリスク管理対応をサポート

    ・イベント別件数一覧画面では、各種照合、振替業務で発生した業務エラー(照合不一致、振替未了など)をステータスごとにリアルタイムで件数表示します。
    ・利用者は業務エラーから詳細画面、修正画面へとシームレスにナビゲートされます(下図)

    ②詳細な条件検索で業務効率を向上

    ・決済状況検索画面では、業務区分ごとに、利用者とJASDEC間で送受信したデータの照合結果や完了情報などを絞り込んで表示できます。
    ・検索結果からは、現在の取引情報などの詳細情報を、過去の関連電文と併せて閲覧することが可能です。
    ・お客様からの取引照会などの業務に対し、正確な情報をスピーディに取得・対応できます。

    ③要対応データへの対応を省力化

    ・電文内容を確認した結果、電文修正が必要と判明した場合には、原電文の内容を呼び出して修正・送信することが可能です。
    (一部対象外電文あり)

    ④内部統制要求への対応(管理者向け)

    ・近年金融機関に一層求められている内部統制・自動化への要求に対応します。
    ・ユーザー権限の付与設定やアクセスログ収集などの管理機能を実装しています。

    ご利用イメージ

    ①概念図

    ②利用形態

    ・本システムは、オンプレミス環境で稼働し、ASP方式でのサービス提供を想定しております。
    ・利用者バックオフィスシステムの既存インターフェースに柔軟に連携いたします。

    ※推奨環境 OS:Windows10、ブラウザ:Google Chrome

    ③運用監視体制

    ・本システムの状態を弊社にて24時間365日監視。自社内で一から管理体制をご用意していただく必要はございません。
    ・災害リスクやセキュリティリスクへ備えておりますので、安心してお任せください。

     

    English

    TCS JASDEC/BOJ PostTrade package
    TCS Wholesale Solution

    for security brokers/traders
    STP solution designed to streamline post trade operation

    Key functions

    TCS Post Trade Package (referred to as “TCS Package” hereinafter) helps wholesale traders and brokers process back office operations beginning from order confirmation until settlement with the minimum human intervention involved.
    TCS Package provides users with STP capability in JASDEC and BOJ environment, which will eventually meet the coming T+1 requirements.

    ✓Assist function to repair message etc. and reduce human intervention and cost thereof
    ✓Cross-boarder operation : ISO 20022 messaging, Non-resident function, multilingual GUI
    ✓Detect discrepancies in settlement matching and minimize human-made operational errors
    ✓Competitive price setting and scalable service selection to reduce OPEX

    Scope of customers, financial instruments

    Our product best fits for FIs such as broker/dealer and banks, especially when considering:
    ・Expansion of business into the wholesale market in Japan
    ・Replacement of legacy system, or system cost reduction

    Our product covers such financial instruments as:
    ・Major listed stocks and securities, stock lending, investment trust
    ・JGBs

    Benefit from the service implementation

    Mitigate the operation workload by sidelining pending notices and secure STP capacity

    Illustration to show how to handle pending notices in effective way

    Primary features

    ① Support order confirmation and settlement process in back office

    ・One-stop capability of overseeing order placement and settlement status
    ・Fully compliant with hundred-plus JASDEC message formats

    ②Designed for cross-boarder operation

    ・universal protocol of messaging based on ISO20022 format, fully compliant with JASDEC messaging rules
    ・multilingual option, Japanese or English, available at login screen

    ③Mitigate operational risk and improve operational excellence

    ・Operational risk and burden are smaller than those in manual workflow using JASDEC terminal

    illustration of difference in workflow and human intervention

    ④OPEX, system maintenance cost reduction

    ・Straight Through Processing and automated workflow help users reduce manual data entry, verification and subsequently OPEX.
    ・Competitive system cost to bring the significant benefit (when compared with the other vendors’ price
    surveyed by TCS)
    ・Flexible options available for customers who prefer to use the service selectively

    User friendly functions

    ①Alert system helps manage operational risks

    ・The number of alarming transactions are displayed on real-time basis, arranged and itemized by types of operation i.e. PSM or settlement, and by error-status i.e. unmatched or pending settlement.
    ・Users are guided from the landing page to the right screen seamlessly and intuitively, step by step, shown as below.

    ②Operational Excellence with the rich search option

    ・Settlement status search screen displays the pending status or the completion of transaction. Users can narrow down the information when necessary.
    ・In response to the request made into the screen, the resulting screen indicates the detailed information of the transaction, along with the history and associated messages.
    ・Given such function, users can make a quick and accurate response to the customers’ inquiry about their transactions.

    ③Easy repair of erroneous message

    ・When users review a message and find that it requires an amendment, it can be repaired and dispatched on the spot via this screen.

    ④Internal control for administrating operator

    ・Designed to meet the requirements / demands for internal control and automation, especially among FIs.
    ・User profile options to / not to grant the privilege, and operational log data collected and archived herein.

    Diagrams

    ①Systems and transaction flows

    ②Customer/Users interface

    ・ASP is recommended as TCS can host and run the system in its data center.
    ・Data connection, interface with the legacy system of users can be established in flexible manner.

    ※ Recommendation OS:Windows10、Web browser:Google Chrome

    ③Monitoring team

    ・As TCS monitors the system in our data center 24/7 365, users need to pay little atttention in terms of system maintenance.
    ・The data centar is resistant against disaster and security risk.